Friday, December 3, 2010

Di Pentas Dewan Sri Budiman



Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

(Mengemis Kasih, Artist: Raihan, Album: Gema Alam)

Alhamdulillah.... saya sangat bersyukur dengan nikmat ALLAH berikan pada saya kali ini. Perasaan yang bercampur baur sama seperti ketika mengecapi nikmat dikurniakan zuriat pertama dulu. Terbit juga rasa malu dengan ALLAH yang tak pernah berhenti memberi walau saya sering alpa dan tak pernah lepas dari khilaf dan dosa.


Di dewan ini lah suatu ketika dulu saya pernah beratur mengisi borang-borang, mengambil gambar utk kad pelajar dan membayar yuran pengajian sebanyak RM1390 untuk memulakan perjuangan ini.


Mungkin semua ini biasa bagi kebanyakan orang tapi perjuangan saya selama 3 tahun ini adalah sangat perit dan pahit yang pernah saya lalui buat masa ini. Dengan masih 2 minggu berpantang, anak kecil yang menyusu badan sepenuhnya, jarak yang jauh, kerjaya dan kewangan yang masih belum stabil (bertaraf kontrak) serta kemahiran dan pengetahuan di tahap yang sangat minima saya terus berjuang.


Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyanyang saya memulakan langkah mengharungi dunia kampus dengan jatuh bangun, jerih perit, suka duka dan semangat yang pernah jatuh menjunam sehingga saya putus asa untuk menghabiskan pengajian ini.

Dengan nama Allah yang maha pengasih dan maha penyanyang saya bersyukur untuk kemanisan yang telah diberikan ini.

Nur Farizan and me


Irda and Izan



Me: Buat kawan-kawan yang sedang berjuang.....teruskan perjuangan....teruskan berusaha dengan doa dan tawakal... Sesungguhnya mmg benar ALLAH itu mendengar doa hamba-hambanya.... Saya doakan kejayaan kalian teruatamanya :
Suzaihan, Sakinah, S Fazi Z, Aniz, Suria, Khalilah, Fiza, K. Junainah, Huda, Nasuha, Shahril, En Tajul dll
Syarul Azmi,
Ashraf di UiTM,
Kak Lela and Kak Yati di UPSI,
Kak Laila di Deakin
Wan Asmuni di USM
Wan Satirah di Adelaid
dan untuk adik saya Nursyazhanis di UiTM Melaka.....

No comments:

Post a Comment