Sunday, December 12, 2010

Patutla artis kata penat nak photoshoot!!



Bulan Mac dalam tahun 2009 saya booking sesi fotografi ni sempena dek promosi yang dibuat oleh DH Bridal di Ipoh.


Katanya saya boleh datang bila-bila saya suka setahun lagi ke 2 tahun lagi 3 tahun lagi ke bila-bila ke saya punya suka le.....


Itu lah tarikan utama saya ambik promosi ni di samping harganya. RM80 saya dan family boleh mengambil gambar dengan set pakaian yang disediakan oleh DH Bridal (18 Pose) dan set pakaian sendiri (18 Pose).


Menarik kan???


Siap boleh request Girl Photographer. Alang-alang dah gitu saya amik je la "Hair do" tu sekalik request closed studio set.


Gambar yang dapat adalah 6 keping gambar dicuci dalam 2 saiz iaitu 6 keping dalam saiz 4R dan 6 keping dalam saiz 2R diletakkan di dalam "wheel frame".


Tapi Cd/Softcopy tadok yo! (dalam hati masa tu fikir,"alah takpe la kang aku scan aje... hehehe")


Lama jugak nak dapat ke sana. Ada beberapa sebab juga lah...

1) Abbie bukan la seorang yang suka bergambar
2) Ummie pulak asik mau tunggu kurus yang ntah bila mau kurus.... sigh....
3) Aqis ikut aje ... ape dia tau.... ahahha.... tapi dia pun jenis yang tak suka bergambar.....


Mulanya nak ambik gambar untuk raya tahun ni. Tapi set punya set asyik tak jadi je... nak jadi rezeki agaknya ... kebetulan saya convo dan Aqis pun convo juga. Ape lagi, saya pinjam jubah konco PASTI Aqis. Set time masa saya pun tengah pinjam jubah convo saya.



Kami pun pergi lah ke studio dengan berhelai-helai baju berhanger kalahkan kelurga artis.... masa tu saya lupa yang pakej ni satu baju je dari saya, saya punya la perasan sampai bawak 4 pasang baju.... malu jek kena gelak ngan abbie Aqis...

Ummie bersama evening dress yang cantik2 di dalam bilik kaca itu - tapi sayang yang cantik2 dan mengancam semuanya untuk yang bersaiz slim melim aje ... :(



Memang penat lah weh.....


Sekali pikir macam sudah2 la.... takmo dah la pas ni....
Tapi lepas tengok hasilnya macam "wah"!!! Best nya!!!..... ahahahha....


Jakun sebenarnya. Maklumla kawin dulu tak de nak photoshoot2 macam ni. Kisah kawin saya macam kisah Syana ngan Syarul gak la lebih kurangnya. Kawin di usia baru nak mulakan kerja. Bajet yang ado jo la....


Abbie yang tak suka bergambar redhakan aje untuk meraikan ummie yang tengah excited konvo. Tapi ada gak la dia buat pale dia jugak. Ada ke pakai sut hensem2 dalamnya nak pakai T-Shirt je - dia kata mana ada baju leh muat punya. Mujur Photographer tu - Belle beriya gak cari kemeja bagi ada jugak saiz yang abbie leh pakai.... Pastu kasut takmo pakai... nak pakai sandel je.... mujur gak la Belle tu bagus....dia on behalf me dia paksa gak bagi sepatu putih utk abbie.....u


Anak ummie - mmg superb la yayang.... paling best mood dia.... dia ikut photographer itu aturkan pose dia, dia senyum manis-manis... auchhh... ummie sayang sangat kat mucuk ummie ni sebab sporting habis!!!!



Masa make-up, saya respect la kat Cina tu.


Dia tanya saya "u nak cabut kening ke tak mo?"
Saya jawab "tak boleh"
Dia kata "ok"


Bagusnya sangat dia!!! maybe Cina Ipoh kot.... Dah faham dengan budaya dan Agama kita. Dia tau Orang Islam tak boleh cabut kening. Dia respect dan tanya dulu kat saya.


Tapi sayang orang islam kita siap ada yang request lagi untuk cabut kening. Mak andam Islam pun ada juga yang siap provoke suruh cabut dan cukur "barulah cantik, nanti muka ko tak berseri ko tak cabut bulu2 kat muka ko nih!!!"


Tepuk dada tanya selera. Ramai yang kata "ada aku kisah! Kubur masing2 ye!"...


Orait....


So ni pic yang saya ambik ngan HP sebab pic studio tak siap editing lagi.... InsyaALLAH ada masa saya update ye....










Lepas tgk hasilnya rasa nak semua pose yang ada. Tapi kos nya "ya ampun, Pak!!!"....... pandai ko ye buat promosi konon.... pastu beriya ko setting bagi nampak cun ngan baju dan sepatu.... sebab dia tau mesti mau punya.....

Me: kena setting bajet 2011 cantik-cantik la nampaknya untuk dapatkan ape yang dihajati .... almaklumla kawin tak de album special.... ngeh ngeh ngeh....


No comments:

Post a Comment