Thursday, July 8, 2010

Saya suka ini barang....




Beli masa promosi raya last year. Raya di sebelah keluarga suami saya ni agak meriah terutama bab hidangan makanan....yang kenal org jawa so sedia faham la...tu pasal beriya2 saya beli benda ni konon2 nak tapau sambal gorengnya, sambal bilisnya, ayam rendang nya, sambal tahun nya dan baaaanyak lagi...tapi segan la pulak masa tu, tak kuarkan pun....ehehhehe...
Baru-baru kami anak beranak picnic
di Ulu Kenas. Seawal 8.30 pagi kitorang dah ada kat sana. Tak de org lagi...yang ada peserta kem BTN dan pakcik/makcik yang bersihkan kawasan tu...


saya sangat suka benda ni sebab mmg cool and simple...ni je yang perlu di bawa....cukup la utk 4-5 org rasanya....



penutup atas adalah pinggan, dan yang kuning tu pun boleh jadi pinggan juga...

inilah rezeki yang dinikmati pada pagi itu.... simple aje -
nasi
kari ikan
sambal bilis
ikan goreng
bilis goreng
telur goreng
kicap dan cili padi kampung punya!!!

dalam bekas kecil tutup biru adalah kicap kipas udang.... ruang storage selesa sangat....





mandi tak la lama sangat sebab too sejuk ok... dalam 9.30 gitu org dah mula dtg kitorang pun bergerak la pulang..... peace .....

4 comments:

  1. Kak Wa,
    Best kan kelah2 ni..sekarang aku dah tukar..bawak dapur masak sekali.
    Aku baru je kene gelak dengan adiuk aku 2 hari lepas bila aku ckp aku penah sampai Ulu Kenas sekali je dalam hidup aku.

    ReplyDelete
  2. tak blk ek..takpe doakan aku dr jauh ye

    ReplyDelete
  3. pny laa awal pi piknik..kan dah kesejukkan..hihih..best gak skali skala mandi air terjun kann..

    tupperware tue ada lebih ke?? leh bg hadiah tuk sy..hahaha

    ReplyDelete
  4. Ili : ok la ko sampai sekali dengan ko duk sana...ni dari 2008 aku bermaustatin kat sini , ini lah baru first time aku kelah2 kat sini... sebelum2 ni pernah sampai gak...

    syana : happy for you dear....aku nak g tepeng...best2...

    Ana : Abis bapaknya jenis tak minat org pack2 sangat...gitu la jadinya...tapi bagus gak...ni kawasan student2 rehlah gak ni..so pagi2 dorang tak bangun lagi...selesa sket nak kuak lentang atau kuak kupu2...

    ReplyDelete