Monday, May 25, 2009

Cinta Untuk Ain

Saya tak ikut siri drama ini tapi saya selalu terpaksa pasang siri ini setiap hari Selasa sebab saya nak mengisi masa lapang sementara menunggu Desperate Hosewives pada pukul 10.30 malam.

Tak tahu nak layan cerita ape lagi, Siri Betty di 8tv sudah kurang enak untuk ditonton, skop permasalahan yang agak kecil di mana hanya melibatkan sekitar masalah skandal dan fashion membuatkan musim terkini Betty kurang enak pada saya.

Tapi Cinta Untuk Ain pula adalah cerita jiwang yang ntah pape sebenarnya bagi saya..saya rasa kisah cintanya macam keterlaluan dan terbuat-buat saja. Seperti khayalan dan angan-angan si penulis yang digarapkan dalam bentuk lakonan...hrmmm...selalunya saya pasang dan biarkan tv itu berbunyi sahaja untuk mengelak saya terleka dan terlepas siri Desperate Housewive semata-mata.

Selasa yang lalu siri tersebut berakhir. Saya menonton dengan suami. Ada adengan di mana sebuah lori yang ada painting "Saya cintakan awak Ain" (macam tu la kot saya tak hafal la kata-katanya) melintasi Ain dan Syarul yang mana ketika itu Syarul sedang bersungguh-sungguh memujuk cinta Ain...

Hrmmm...saya dah mula loya dan terus memberikan kritikan dan kritikan... "Ada ke lagi cinta gila-gila atau gila-gila punya cinta zaman sekarang ni"...saya rasa macam saje tokok tambah je nak bagi cerita tu best...buat la yang reality sket....tiba-tiba persoalan tu menjadi satu isu yang seronok pula nak difikirkan dan dijadikan bahan sembang-sembang dengan abbie Dina.

Ummie : Ada ke lagi ye cinta sangat2 macam ni? Orang sekarang ni itik tak sudu ayam tak patuk, tak main la terhegeh2 dah kalau dah org tak nak...banyak lagi boleh cari....

Abbie : Mungkin ada


Ringkas membalas sambil terus menonton. Abbie Dina mmg kurang bercakap.

Ummie : Abang?? Cinta gila tak kat ayang?

Dia pandang dengan jelingan

Abbie: Ayang rasa?

Ummie: Alaaaa...tak aci la soalan di balas dengan soalan....

Senyum sikit. Diam. Sambung menonton...mmg itu lah suami ku tak banyak cakapnya....


Layan juga saya dengan isu kecil yang tak membawa ape-ape faedah tu...bila teringat cerita-cerita romantik serta tag romantik kawan-kawan blog, dan bila terkenang-kenang kisah drama cinta kawan-kawan terdekat seronok juga saya membuat kesimpulan mengikut pandangan saya...saya rasa ada la Cinta Sangat , Cinta Maut ni rupanya....

Cinta yang penuh usaha dan harapan - anna
Cinta yang penuh tekad dan pengorbanan - Syana
Cinta yang penuh pesona dan kyalan - Baiti
Cinta yang penuh kecekalan dan ujian - Noni
Cinta yang penuh keberanian dan matlamat - Yan

(Juast a few name, coz itu ni kawan-kawan yang mmg saya rapat dan tau kebanyakan episod cinta mereka)

Semua yang best mmg nampak kat orang je...bila baca nukilan ummie batrisya tentang cintanya selepas ada dua anak ni lagi membuat isu ni sering bermain-main di minda ni...aish....banyak lagi boleh dipikirkan tapi benda ni juga yang mencabar kepuasan analitikal minda saya....

Ape yang ummie batrisya cerita mmg betul la dan mengena tambahan lagi dengan ujian yang agak berat sering melanda, saya selalu lupa dan hampir tak jumpa memori-memori cinta gila kami.

- 1st date yang panjang tak pernah dibuat orang (hampir 24 jam) ... bukan berdua ye...berempat tapi 2 kereta (Syana, ko ingat tak?) ... Siap g semayang subuh kat Masjid Putrajaya lagi...

- Pernah juga kita main-main clash sambung clash sambung

- Pernah juga kita kejar mengejar (disaksikan tasik Serdang dan Taman Sri Serdang). Saje je nak kasi poyo kejar jalan kaki instead boleh je nak kejar naik kereta...


Erm cukup la nanti tak tahan nak muntah pulak korang baca...rupanya ada juga la ye adengan cinta yang ala-ala yang pernah saya lalui sebenarnya...


- end -


9 comments:

  1. cinta, sungguh indah

    nak pula untuk sepasang merpati yang sedang enak di lamun cinta :)

    harapnya cinta kita sentiasa indah untuk dikenang hingga mati :)

    ReplyDelete
  2. hehee..ingat wey kisah korg..dr serdang ke sg buloh..melepak tak tentu hala sbb teman ko dating..kekee

    ReplyDelete
  3. Aku teringin nak tu cerita cinta ko secara detail!
    Cinta ciptaan mmg indah ;) lebih banyak imaginasi dan fantasi.

    ReplyDelete
  4. aikkkk..apesal nama saya ada lakk kt situ we?? hehehe

    ReplyDelete
  5. @Lela - kita kena ushakan cinta tu la kan...

    @Syana - ntah pape je kan

    @Ili - Malu la poyo2 cinta remaja gitu

    @Anna - Mestila ada, dari matrik sampai ke anak satu ni ha saya menyaksikan (ye ye je ye)...Tak de yang paling kuat berusaha&tawakkal selain Ash la kiranya...ehehe

    ReplyDelete
  6. we..desperate kt tv tue season bapa pny?? bila channel bapa??

    ReplyDelete
  7. aikkkk...tak kan awak tak follow kot....latest season la tu...selasa 10.30 di 8tv...seoson 5...

    saya mmg tiap awal tahun mmg aim je season baru dia...

    ikutkan boleh je tgk online tapi kadang2 yang online tu ada yang tak habis...tu yang potong tu...

    ReplyDelete
  8. err.. camni nama aku ada skali dlm ni..??? Musykil-musykil..

    Apakah yang anda maksudkan dengan pesona + khayalan? Heheheh..

    *malu gue*

    ReplyDelete
  9. cite ko aku ikut dari blog ko je...huhuhu...ko kan org paling awal berblog ni...mmg terpesona and macam fairy tale / macam dalam novel kisah ko tau...happy for u la...

    ReplyDelete