Wednesday, June 3, 2009

Hadiah berbelanja di Giant!

Last week balik umah mak, berpeluang la saya utk bershopping di Penang macam selalu (umah mak dekat ngan Penang) ...

Kali ni saya mmg akan naik juga Parkson baru di Bandar Sunway, niat di hati nak cari barang-barang untuk raya secara berdikit2 (ahaks awal gilosss).... sekali tgk ada offer menarik pulak di Giant....Ada hadiah untuk setiap pembelian barangan bayi.... (saya mmg suka dapatkan hadiah2 especially kalau ada hadiah bag)...

Belian RM60 dapat Towel
Belian RM120 dapat Bantal / Soft Toy
Belian RM200 dapat Payung

Takde la hebat sangat, tapi dari beli tak dapat ape baik saya ambik peluang ni dengan kebetulan stock diapers dan susu Dina dah memang habis...saya target bantal tu sebab sangat comel (anggaran nilai dalam RM20-30) ... jadi cukup la saya beli 2 bungkus diapers and 4 bungkus susu (refill)

Kebetulan la pulak akak giant tu tiba2 cadangkan saya beli sahaja sekotak (ada sedozen)...orang utara mmg ramah la banding ngan tempat lain - di tempat lain pekerja dia nak cakap ngan kita pun tak pandang muka, ni dorang leh bawak2 sembang itu ini lak ngan kita-berpada-pada juga lah sembangnya tak melaupaui batas......

Siap akak tu calculate tunjuk betapa untungnya amik sekotak walaupun keuntungan hanyalah RM6 aje...ehhehe... sungguh-sungguh dia padahal dia tak untung apa pun...sampaikan dia telah menemu jodohkan saya dengan seorang customer yang sedang sibuk juga menekan-nekan calculator hp ketika kakak tu sedang mengira...

Jue nama customer tu....dia setuju untuk berkongsi separuh susu tersebut...jadi bagus la macam tu...saya minta membayar susu tersebut RM200 dan entitle untuk payung (saya tak bawak cash, saya kena guna card)...Jue tak kisah dan terus bayar cash pada saya dan kami pun memunggah kotak tersebut untuk berbagi-bagi....thank Jue (berkenalan plak kami di situ)...

Saya tambah diapers menjadi 4 bungkus kerana sudah alang2 boleh saya dapat 2 hadiah...ahahha....jadi inilah hasilnya....

Bantal moo-moo


Payung miaw-miaw

Jadi barang-barang untuk saya dan suami mungkin tidak akan dibeli pada hari ini...saya mesti berdisiplin...keperluan atau kehendak ? (pinjam dari blog syana)....ehhehe...tak mengapa sebab saya mmg suka window2....

Untuk menenangkan anak dara saya, saya memukaunya dengan ais krim sempena saya dapat coupon potongan dari Jusco sempena Bulan Hari Lahir saya....tak juga diam si kecik ni dia dah letih dari Parkson saya menjelajah Jusco Bandar Perda pula....


Ardina sayang

Saya kalau ada masa saya suka juga melayan dan amik tahu barang2 yang penjaja jalanan bawa...saje untuk melapangkan minda menjengok ape yang kita jarang tengok apa yang ada pada kelompok yang minoriti begini.....

tapi setelah saya pernah kena dan terkena dengan golongan yang pandai bercakap untuk meyakinkan ini saya agak berhati-hati juga dalam mempercayai - keselamatan anak dan saya - dan sedikit pendiding kecil yang dari kecil emak ajarkan....

Saya lihat seorang adik menjual beg yang boleh dibentangkan benjadi seutas tali sepanjang 8 meter (beg tu asasnya zip) - RM10 ... agak berbaloi juga saya fikir sebab dia multifuntion...selain sebagai sling bag ia juga boleh jadi tali yang diperlukan ketika picnic mungkin....

Selain bag, adik tu ada jual buku dan cd "Itsy Bitsy Spider"...macam auni punya kan?...tapi ini ada cd-nya dan ada 8 lagu dalam nya (idak la main hantam nyanyi macam ummie dan daddy auni kan - hahahha)...

lagipun ini mmg first song Dina - dia dengar lagu ni dari cd Barney & Friends yang 1st dalam collection dia....jadi menarik juga saya belikan benda ini - RM10 dengan kualiti buku begini mmg sangat berbaloi...

Buku dan Cd - merangsang daya sentuh - lihat - dengar

Antara amalan untuk berdisplin dalam berbelanja - pilih satu sahaja dari dua, ada rezeki akan dapat juga pilihan kedua tersebut di lain hari dan masa dan mungkin dengan harga yang lebih murah....terutamanya jika berbelanja dengan mewakili kad sebagai wang tunai ....bukan berhutang dengan kad ye...

Bila belek2 buku tu dan pasang cd nya dalam kereta ada lagu yang kurang enak untuk perkembangan anak-anak (lagu church).... maybe for knowledge tapi kita tak tau lagu itu utk tujuan ape - maybe itu lagu keagamaan, pemujaan atau ape...

tak pe...jangan susah-susah...saya akan positifkan nya... at least dia leh jadi satu pendedahan kepada anak-anak dan ibu bapa supaya amik tahu dan tahu....padamkan lagu itu di dalam cd dan page tersebut boleh digantikan dengan sticker yang cantik-cantik...

Nota Kaki : Takut bermain ombak jadi saya tak bina mahligai di sisir pantai....bab akidah ni susah...kita ni sangat sederhana...ustaz pun hanyut dengan godaan wanita dan duit...isteri dan anak tak berjenguk 4 bulan berturut-turut...tak baca taklik ke masa nikah dulu.....

4 comments:

  1. aku selalu tersasar bab keperluan or kehendak
    :)

    aku salute la ko bab akidah.lagi2 bile ko jaga bab makanan..

    ReplyDelete
  2. hehehe..umi n daddy auni blasah lagu itsy bitsy tue skali betul laa we..tersasar sikit jek melodinyaa..lain semua ok..hehehe..dah dgr lagu yg betul dr CDnya dahh..
    ada pulak nota kaki kann..baru kuar paper ari nie siap perli kt bini lagi tue..sbb ada problem rumahtangga jmp media..abis kalau x jmp mau berthn dia buat perangai..baik baru 4bln n terus bertindak kann..

    ReplyDelete
  3. @syana : aku tak mampu la jaga bab makan...mak abah aku je mampu...
    sebab aku pun makan ofcourse la anak-anak akan ikut makan... ais krim tu pun dah xbape toyyibah dah tu...huhuhu

    @anna : Betulx2222 na...mmg dalam taklik ada sebut 4 bulan berturut2..bagi duit aje...ketenangan hati (batin) tu nak taruk katne? bukan suh "berat2" just takat tanya khabar, i miss u i love u pun isteri dah boleh senyum kan...

    ReplyDelete
  4. tapi tak boleh kalahkan payung auntie ummi yang lagi cute pada payung dina....


    hahahaha.... lari!

    ReplyDelete